Parodie op het motoren verhaal, genieten, ja/nee?

Klets hier over de wat minder serieuze onderwerpen.

Moderator: Redactie

Plaats Bericht

Parodie op het motoren verhaal, genieten, ja/nee?

Berichtdoor eirrah » 01-07-2012 2:56

Afbeelding

Vandaag naar de haven van Scheveningen geweest waar inmiddels bijna alle vissersschepen zijn verdwenen en een heel groot deel van de haven nu ingenomen is door patserige zeiljachten en motorjachten.

De een nog groter dan de andere met marifoon, radar, autm.stuurinrichting, navigatie app. een wereld satelliet telefoon waarmee je op alle plaatsen op zee direkt kan bellen, waar dan ook.

De rijken der aarde die hier hun zwarte geld hebben liggen is niets te gek, poetsen als wilden om hun bezitmaar zo veel mogelijk af te laten steken bij de buurman die net een wat kleinere boot heeft dan de poetser ( of laten poetser, want zelf poetsen is wel wat minnetjes)
Zo ook de zeiljachten, het aantal M² zeiloppervlak moet groter en groter, totaal niet beheersbaar tijdens het zeilen wat ze dan ook amper doen, gebruiken de motor liever met giga veel pk's in het binnenste, want zeilen is wel een kunst…….klapperende zeilen is een "doodzonde" zo ook
de stootkussens uit onkunde of bang voor een krasje buitenboord laten hangen, hele volksstammen grinniken dan en dat kan je als trotse patser van je boot niet hebben…..

Namen van de boten te over, de een nog vreselijker dan de ander, maar voor de eigenaar "zijn naam, zijn stempel is gedrukt op het water" .

Het in de kuip zitten met vooral veel mensen aanwezig is het mooiste wat er is en betekend dan ook dat je heel veel kennissen hebt die je mogen…..
De eenzame zeiler met natuurlijk een keffende hond aan boord, die maar een ukkie plekkie heeft, geen boom om z'n poot te lichten, is niet gevraagd of die het leuk vond, nee mee aan boord maar dat is stoer een hond op de voorplecht en zo betekend die zeiler ook heel veel in het jargon watersport.

Vooral veel flesjes van het geestrijke of soms vernauwende vocht op tafel, wel goed zichtbaar graag en wat flessen wijn er tussen zijn een must.
Veel lallen, brallen en vooral luid lachen, moet !! dat klinkt ook zo goed over het water en de wat mindere goden laten hun koppies snel zakken diep in het voor of achteronder van de boot.

Vooral een vlaggetje hoog in top van de Kagerplassen vereniging doet het echt bijzonder, die persoon is wel via de buitenwateren en over zee !! naar een buitenhaven gevaren.
Inmiddels zijn de respectievelijke vrouwen aan boord de onderbroeken van de helden patsers aan het wassen, om de 7 kleuren poep er uit te krijgen van die overtocht.
Of je nu wel of niet kan varen, je doet dat gewoon en luisteren naar weerberichten is voor de watjes, kom nou de "kapitein/schipper" bepaald en daar mee af.

En verder is er toch de KNRM, de Koninklijke Redding Maatschappij, die ( zeer dappere !! ) vrijwilligers die komen heus wel helpen hoor….

Verder is het schutten in sluizen ook altijd een reuze feest voor de kijkers aan land, de mannen patsers en zeer goed gesitueerden met hun met
zwartgeld betaalde boten en deze en gene, met een nog zware hypotheek belast schip, iets dat kan de pret niet drukken, willen plots als eerste de sluis in, de sluiswachter zijn aanwijzingen zeker niet opvolgen, wie is er nu de schipper…. en de pikhaken komen te voorschijn om een onverlaat die juist dat plekje wil pakken wat meneer groot jacht eigenaar wilde hebben, die kan er van lusten.

Plots aan de wal, als er bij het sluiskantoortje betaald moet worden, zijn klappen op de bek geven en incasseren van de heren een normaal gebruik en het aantal kubieke meters waterverplaatsing van de boot, de knoerten van schepen, maken plots niets uit, meneer de schipper wordt een schopper…

Dan het vrolijk zwaaien naar elkaar op de plas, nee ze kennen zeker niet iedereen, maar wel een mogelijkheid om zo lang mogelijk je nek te draaien en afgunstig te kijken naar die ander…dan pakken ze er maar weer een pilsje op, want drinken doen we op het water nat zal het zijn.

En zo vaart rijk Nederland, laat overal de bruggen omhoog gaan en hele slierten auto's steeds wachten, omdat een wet uit de "oertijd" heeft bepaald dat de scheepvaart voor het wegverkeer gaat….
Bij voorkeur die bruggen open in de spits als de harde werkers van de dag, zonder boot naar huis willen, want tja een uurtje wachten met de boot voor de brug waar die knoert van een boot niet onder door kan, echt niet, toet toet……..brug gaat open klaar!

Dat was weer even, het "genieten" op het water…….

Afbeelding

Eirrah.-

Honi Soit Qui Mal Y Pense
Dwarsliggers zijn nodig om de rails recht te houden
eirrah

advertentie

Re: Parodie op het motoren verhaal, genieten, ja/nee?

Berichtdoor an1 » 01-07-2012 8:12

Kan het niet laten !!!!! trouwens eirrah- de haven in Scheveningen is echt heel veranderd -op de foto te zien !
Maar uh- wij hadden ook 'n "bootje" en daar hebben we veel plezier van gehad. Maar ik voel me ook niet aangesproken hoor- wilde alleen maar zeggen dat ik je verhaal toch wel typerend vond voor deze tijd !!! Of zagen wij het vroeger niet ???? kan ook nog !
wat het leven ook geeft?
blijf positief.
an1

Berichtdoor eirrah » 01-07-2012 10:28

Beste an1, het is een Parodie, de motorrijders werden zo vreemd weggezet dus ik ben er zachtjes overheen gegaan met boot eigenaren, snappie?? :lol:

En ja ik ben man, komen van Mars toch, dus......

Lieve groet, Eirrah.-
Dwarsliggers zijn nodig om de rails recht te houden
eirrah

Berichtdoor an1 » 14-07-2012 4:03

:D Heerlijk-vandaag Harley Davisondag hier- wat heb ik weer genoten. Allemaal stoere mannen en vrouwen. Vroeger (heel lang geleden) reed ik zelf nog wel eens op 'n motor- maar als je dit dan ziet---gaat je hart weer open.
Vandaag mocht ik dus alleen maar kijken. (ook heel leuk )
wat het leven ook geeft?
blijf positief.
an1

Plaats Bericht

Keer terug naar Stamtafel