Vreemde gewoonten of gewoontes ( mag beide )

Hier kunt u de wat oudere berichten vinden.
Plaats Bericht

Vreemde gewoonten of gewoontes ( mag beide )

Berichtdoor eirrah » 20-06-2012 11:37

Regelmatig "bevuil" ik de chatbox met mijn aanwezigheid :D
Wat mij echter heel vaak opvalt dan mensen, chatters binnenkomen, niets zeggen blijven hangen en verdwijnen zonder weer wat te zeggen.....

Een goede(n) dag of gedagzeggen bij het weggaan het kost duidelijk veel moeite of pijn? :shock:

Het valt allemaal in het straatje van b.v. de richtingaanwijzer van de auto niet meer aanzetten voor het de hoek omgaan....., zich de bus, tram of trein indringen terwijl er nog druk uitgestapt wordt....
Zo maak ik zelf mee in een flatgebouw wonend dat veel, vooral ouderen zich de lift in willen persen terwijl er eerst uitgestapt moet worden.

Er iets van zeggen, pppffftt, hoe haal ik het in mijn hersenspan.....

Een herentoilet in een restaurant of in een andere uitspanning ( inspanning :-) ) daar staan vaak de deuren open, gewoon dicht doen, nee ouderwets wrom zouden ze?

Al snel val je in de normen en waarden politiek en ja wat kan, wat mag, wat is normaal en wat is aso?

Ik durf mij geen mening aan te meten, wie zonder fouten is werpe de eerste steen, een kreet die ik eens las en zonder fouten, nee zeker niet.
Wel vallen mij dus zaken op zoals nu bovenstaand de chat en mijn vraag waarom, ff kijken wier er is kee, maar dezelfde personen die dat veelvuldig "flikken" ahum..
Het nonchelance wordt heftiger en heftiger, gisteren wordt er bij mij aangebeld in het grote gebouw.....ik ben een van de jongste, een oudere jongere of zoiets.
Een dame, Harrie Harrie, help aub mn man is gevallen......
Tja en dan ga je, ziet een oudere man van 90 jaar ! op de grond liggen en gaat helpen, alleen......dit is een giga klus.
Maar het is me gelukt.
Wat ik echter heel droevig vind naast dit gebouw zit een zorginstelling, ben je geen lid van die club dan kan je barsten, letterlijk.
Tuuk snap ik dat ze niet van de lucht kunnen leven, maar het vragen om hulp eerder door genoemde dame resulteerde in een koud antwoord daar, geen abonnement, geen zorg, bel de politie maar.....

Normen en waarden, er ligt een mens daar op de grond die kan dus doodvallen van de "zorg instelling" , letterlijk.

Ik heb de oude mensen, ze waren beide beslist niet de gemakkelijkste.....zo ook hun lange wachten met zorg aanvragen, maar ja dat betekend een stukje eigenwaarde verliezen in hun ogen.....
Lang gesproken met ze ( dat zouden eigenlijk beroeps krachten moeten doen m.i. ) maar als medebewoner voelde het als mijn plicht ze met de neus op de feiten te drukken.
Ik blijf dit volgen en ga moeilijk doen als ze nog steeds geen zorg abo nemen met alarmering ( verdomme !! grrrr )

Maar hoe mensen, de zorginstelling, een huis verder, zo koel en koud kunnen reageren, zonder enige emotie greep mij aan.
Eigenlijk ben ik "bang"om verder oud te ( mogen ? ) worden.
Toch maar de pil van Drion inslaan?

Nee die bestaat niet....anderen zouden het weer laf kunnen noemen zo er uitstappen, ach, anderen???? geven
die werkelijk om anderen???

Afbeelding
Wie weet ???
Eirrah.-
Dwarsliggers zijn nodig om de rails recht te houden
eirrah

advertentie

Re: Vreemde gewoonten of gewoontes ( mag beide )

Berichtdoor an1 » 24-06-2012 12:27

Och eirrah- zoiets kom je iedere dag weer tegen-bijna overal- Het is heel ergelijk als je dat ziet en als je dan wil helpen? staan andere je aan te kijken -zoiets van - mens bemoei je er niet mee ! Dan ben je 'n bemoeial -ja, zelfs (oud wijf) werd me toegeroepen -toen ik 'n meisje 4 nog uit het water haalde - maar- omstanders deden gewoon niets !!!! Eirrah-er staat te veel IK in WIJ tegenwoordig !!!!!
die uitdrukking heb ik van 'n vriend en hij heeft gelijk (vind ik !)
wat het leven ook geeft?
blijf positief.
an1

Re: Vreemde gewoonten of gewoontes ( mag beide )

Berichtdoor eirrah » 24-06-2012 3:53

Hoi An1, prima vriend, houdt hem in ere lol
Tja, ikke ikke en de rest kan stikke.....

Zucht, thx voor je reaktie.

Eirrah.-
Dwarsliggers zijn nodig om de rails recht te houden
eirrah

Plaats Bericht

Keer terug naar Publiek Archief